Verzendkosten

Jouw bestelling kan door heel Nederland verstuurd worden. Jij kunt er voor kiezen om uw bestelling vooruit te betalen via een overschrijving op onze rekening of via iDEAL. De verzendkosten zijn bij alle aangeboden notebooks en computers gratis. Mochten je een ander product bestellen dan zijn de kosten bij brievenbus formaat € 3,95 incl btw en bij andere pakketten € 6,95 incl. btw. Jouw bestelling zal mits op voorraad binnen 48 uur verstuurd worden. Mocht dit niet haalbaar zijn omdat wij nog wijzigingen moeten aanbrengen aan één van de bestelde artikelen of omdat iets niet voorradig is, dan zullen wij jou via email op de hoogte brengen hiervan. Zodra een bestelling verstuurd is, krijg je van ons een track en trace via de email toegestuurd zodat je zelf het pakket kan volgen.

Wij versturen de pakketten over het algemeen met PostNL. Daarnaast versturen wij ook via DPD en GLS en wij hanteren geen administratiekosten bij online bestellingen.

Retourzendingen

1. Algemeen:
Door aankoop van de producten aanvaard jij onderstaande voorwaarden voor retourzendingen.

2. Retourneren of ruilen?:
Mocht je het artikel willen retourneren of ruilen dan dien jij dPC Solutions hiervan binnen 30 dagen na ontvangst op de hoogte te stellen. Dit doet u door een email te sturen aan info@dpcsolutions.nl. Hierin dien je te melden:

1. Dat je een artikel wilt ruilen of retourneren
2. Jouw klantnummer
3. De titel van het artikel
4. Het artikelnummer van het te ruilen/retourneren artikel
5. Welk artikel je als vervanging wilt bij ruilen

Wij zullen jou dan een retourformulier toe zenden via email. Deze kun je invullen en retour sturen. Verder dient er een kopie van de factuur mee gestuurd te worden. Na ontvangst en controle van het formulier zullen wij jou een bevestiging sturen waarna jij de artikelen kunt retourneren.
Bij het retour sturen van artikelen zijn de verzendkosten voor de koper. Zodra wij de artikelen hebben ontvangen en gecontroleerd sturen wij jou het nieuwe artikel toe of retourneren wij het aankoop bedrag.

3. Voorwaarden van retour zenden

3.1. Algemeen
Door aankoop van de producten aanvaard jij onze algemene voorwaarden voor retourzendingen.

3.2. Garantie voorwaarden
Het artikel moet ten alle tijden voorzien zijn van het garantiezegel en/of het serienummer. In het geval van ontbreken van dit garantiezegel en/of serienummer kan het recht op garantie vervallen. Mocht je elders een reparatie hebben laten uitvoeren en daarbij is een zegel verbroken, dan moet je een kopie van de factuur van deze reparatie meesturen. Mocht deze niet meegeleverd worden dan vervalt het recht op garantie. Het artikel zal dan aan jou retour gezonden worden en er wordt € 15,- aan administratie- en verwerkingskosten in rekening gebracht.

3.3. Probleembeschrijving
Het retourformulier voor retourzendingen dient volledig te worden ingevuld. Artikelen waarbij het probleem niet duidelijk is omschreven (zoals b.v. “defect”, “maakt geluid”, “is kapot”) zullen door ons niet worden behandeld. In dat geval zal gehandeld worden zoals in punt 3.2.

3.4. Onterechte garantieaanspraken
In het geval er onterecht een aanspraak wordt gedaan op garantie (geen defect vaststelbaar, bedieningsfouten, gebruiksaanwijzing niet gelezen, softwarematige problemen op systemen die geleverd zijn zonder software, etc.) zullen de artikelen retour gezonden worden en onderzoekskosten ter hoogte van € 25,- in rekening worden gebracht. Eventuele kosten aan ons in rekening gebracht door onze leverancier zullen aan jou worden doorberekend.

3.5. Verpakking
Bij retourzending dient het artikel verpakt te zijn in de originele verpakking. Indien het artikel onzorgvuldig is verpakt, vervalt het recht op garantie. In dat geval zal gehandeld worden zoals omschreven in punt 3.2.

3.6. Artikelen van derden
Artikelen die niet gekocht zijn bij dPC Solutions worden retour gezonden. In dat geval zal gehandeld worden zoals omschreven in punt 2.

3.7. Transportkosten
Kosten voor transport en verzekering van (garantie)-artikelen door jou opgestuurd aan dPC Solutions zijn voor eigen rekening. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden om organisatorische redenen geweigerd. De retourkosten van garantiezendingen naar de afnemer neemt dPC Solutions voor haar rekening.

3.8. Transportschade
In het geval de verpakking of de inhoud hiervan bij aankomst beschadigd blijkt te zijn, dien jij dit direct te melden bij de transportmaatschappij en bij dPC Solutions. Dit dient zo spoedig mogelijk na aflevering van de goederen te geschieden.

3.9. Omruilen
Artikelen worden door ons altijd eerst getest, als er een defect geconstateerd is, worden de meeste artikelen, mits op voorraad door ons tegen hetzelfde artikel omgeruild. Voor particulieren en bedrijven geldt een omruiltermijn van 3 maanden na factuurdatum. Indien een artikel niet (meer) op voorraad is of niet onder deze regeling valt zal dit voor reparatie doorgestuurd worden naar onze leverancier, wij zijn dan van zijn reparatietermijn afhankelijk. Indien een artikel niet defect blijkt te zijn zal gehandeld worden zoals omschreven in punt 4.

3.10. Retourgarantie
In het kader van de wet “kopen op afstand” heeft de consument bij het doen van een aankoop op afstand – internet en telefoon, het recht op een ‘afkoelingsperiode’ van 14 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij de afnemer slechts de portokosten voor het terugsturen hoeft te betalen. Wanneer de afnemer zich bedenkt over een gedane bestelling dan kan de afnemer deze binnen 14 werkdagen deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd retour sturen aan het adres vermeld op de de meegeleverde factuur. Als peildatum geldt de datum van ontvangst van de bestelling. Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele en onbeschadigde verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door jou betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op jouw rekening. Voeg voor een snelle en correcte afhandeling dan ook altijd een kopie van de aankoopfactuur bij met de vermelding ‘annulering’ en jouw bank- of girorekeningnummer.

3.11. Slotbepaling
dPC Solutions houdt zich het recht voor deze algemene voorwaarden voor retourzendingen voor toekomstige klanten te wijzigen en of uit te breiden. In alle andere gevallen gelden de algemene verkoop-, levering- en betalingsvoorwaarden van dPC Solutions. In geval afzonderlijke in deze algemene voorwaarden opgenomen bepalingen geheel of gedeeltelijk hun werking zouden verliezen, zal dit geen consequenties hebben voor de geldigheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden.