Verzenden & Retourneren

border-outeam

Verzendkosten

Uw bestelling kan door heel Nederland verstuurd worden. U kunt er voor kiezen om uw bestelling vooruit te betalen via een overschrijving op onze rekening of via iDEAL. De verzendkosten zijn bij brievenbus formaat € 2,95 incl btw en bij andere pakketten € 6,00 incl. btw. Uw bestelling zal mits op voorraad binnen 48 uur verstuurd worden. Mocht dit niet haalbaar zijn omdat wij nog wijzigingen moeten aanbrengen aan één van de bestelde artikelen of omdat iets niet voorradig is, dan zullen wij dat u via email op de hoogte brengen hiervan. Zodra een bestelling verstuurd is, krijgt u van ons een track en trace via de email toegestuurd zodat u zelf het pakket kan volgen.

Wij versturen de pakketten met PostNL, DPD en GLS en wij hanteren geen administratiekosten bij online bestellingen.

Retourzendingen

1. Algemeen:
Door aankoop van de producten aanvaardt u onderstaande voorwaarden voor retourzendingen.

2. Retourneren of ruilen?:
Mocht u het artikel willen retourneren of ruilen dan dient u dPC Solutions hiervan binnen 30 dagen na ontvangst op de hoogte te stellen. Dit doet u door een email te sturen aan klantenservice@dpcsolutions.nl. Hierin dient u te melden:

1. Dat u een artikel wilt ruilen of retourneren
2. Uw klantnummer
3. De titel van het artikel
4. Het artikelnummer van het te ruilen/retourneren artikel
5. Welk artikel u als vervanging wilt bij ruilen

Wij zullen u dan een retourformulier toe zenden via email. Deze kunt u invullen en retour sturen. Verder dient u een kopie van de factuur mee te sturen. Na ontvangst en controle van het formulier zullen wij u een bevestiging sturen waarna u de artikelen kunt retourneren. Bij het retour sturen van artikelen zijn de verzendkosten voor de koper. Zodra wij de artikelen hebben ontvangen en gecontroleerd sturen wij u het nieuwe artikel toe of retourneren wij het aankoop bedrag.

3. Voorwaarden van retourzenden

3.1. Algemeen
Door aankoop van de producten aanvaardt u onze algemene voorwaarden voor retourzendingen.

3.2. Garantie voorwaarden
Het artikel moet ten alle tijden voorzien zijn van het garantiezegel en/of het serienummer. In het geval van ontbreken van dit garantiezegel
en/of serienummer kan het recht op garantie vervallen. Mocht u elders een reparatie hebben laten uitvoeren en daarbij is een zegel verbroken, dan moet u een kopie van de factuur van deze reparatie meesturen. Mocht deze niet meegeleverd worden dan vervalt het recht op garantie. Het artikel zal dan aan u retour gezonden worden en er wordt € 15,- aan
administratie- en verwerkingskosten in rekening gebracht.

3.3. Probleembeschrijving
Het retourformulier voor retourzendingen dient volledig te worden ingevuld. Artikelen waarbij het probleem niet duidelijk is omschreven (zoals b.v.
“defect”, “maakt geluid”, “is kapot”) zullen door ons niet worden behandeld. In dat geval zal gehandeld worden zoals in punt 3.2.

3.4. Onterechte garantieaanspraken
In het geval er onterecht een aanspraak wordt gedaan op garantie (geen defect vaststelbaar, bedieningsfouten, gebruiksaanwijzing niet gelezen,
softwarematige problemen op systemen die geleverd zijn zonder software, etc.) zullen de artikelen retour gezonden worden en onderzoekskosten
ter hoogte van € 25,- in rekening worden gebracht. Eventuele kosten aan ons in rekening gebracht door onze leverancier zullen aan u worden
doorberekend.

3.5. Verpakking
Bij retourzending dient het artikel verpakt te zijn in de originele verpakking. Indien het artikel onzorgvuldig is verpakt, vervalt het recht op garantie. In
dat geval zal gehandeld worden zoals omschreven in punt 3.2.

3.6. Artikelen van derden
Artikelen die niet gekocht zijn bij dPC Solutions worden retour gezonden. In dat geval zal gehandeld worden zoals omschreven in punt 2.

3.7. Transportkosten
Kosten voor transport en verzekering van (garantie)-artikelen door u opgestuurd aan dPC Solutions zijn voor uw rekening. Onvoldoende gefrankeerde
retourzendingen worden om organisatorische redenen geweigerd. De retourkosten van garantiezendingen naar de afnemer neemt dPC Solutions voor
haar rekening.

3.8. Transportschade
In het geval de verpakking of de inhoud hiervan bij aankomst beschadigd blijkt te zijn, dient u dit direct te melden bij de transportmaatschappij en bij
dPC Solutions. Dit dient zo spoedig mogelijk na aflevering van de goederen te geschieden.

3.9. Omruilen
Artikelen worden door ons altijd eerst getest, als er een defect geconstateerd is, worden de meeste artikelen, mits op voorraad door ons tegen
hetzelfde artikel omgeruild. Voor particulieren en bedrijven geldt een omruiltermijn van 3 maanden na factuurdatum. Indien een artikel niet (meer) op voorraad is of niet onder deze regeling valt zal dit voor reparatie doorgestuurd worden naar onze leverancier, wij zijn dan van zijn reparatietermijn afhankelijk. Indien een artikel niet defect blijkt te zijn zal
gehandeld worden zoals omschreven in punt 4.

3.10. Retourgarantie
In het kader van de wet “kopen op afstand” heeft de consument bij het doen van een aankoop op afstand – internet en telefoon, het recht op
een ‘afkoelingsperiode’ van 14 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder
opgaaf van redenen, waarbij de afnemer slechts de portokosten voor het terugsturen hoeft te betalen. Wanneer de afnemer zich bedenkt over een
gedane bestelling dan kan de afnemer deze binnen 14 werkdagen deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd retour sturen aan het adres vermeld
op de de meegeleverde factuur. Als peildatum geldt de datum van ontvangst van de bestelling. Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in
originele en onbeschadigde verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op uw
rekening. Voeg voor een snelle en correcte afhandeling dan ook altijd een kopie van de aankoopfactuur bij met de vermelding ‘annulering’ en uw
bank- of girorekeningnummer.

3.11. Slotbepaling
dPC Solutions houdt zich het recht voor deze algemene voorwaarden voor retourzendingen voor toekomstige klanten te wijzigen en of uit te breiden. In alle andere gevallen
gelden de algemene verkoop-, levering- en betalingsvoorwaarden van dPC Solutions. In geval afzonderlijke in deze algemene voorwaarden opgenomen bepalingen geheel of gedeeltelijk hun werking zouden verliezen, zal dit geen consequenties hebben voor de geldigheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden.